Microsoft SOA en BP Conferentie

Het is een hele tijd geleden dat ik op deze blog een post heb gedaan. Meeste tijd spendeer ik toch op mijn andere engelstalige blog ‘SOA Thoughts, EAI Challenges’. Daar kun je ook een aantal posts terug vinden van het SOA en BP Conferentie gehouden eind oktober van dit jaar in Redmond op de Microsoft Campus. Het is een jaarlijks terugkeerde conferentie rond BizTalk en Service Oriented Architecture (SOA)en het begon dit jaar een maand later dan vorig jaar. Vier dagen lang laafden ongeveer duizend bezoekers zich aan Microsoft in de vorm van keynotes, presentaties, demonstraties, discussies, ‘social events’ en de ‘exhibition hall’ met enkele leveranciers in het Microsoft ecosysteem rond BizTalk en SOA. Ruim 30 Nederlanders waren op dit evenement aanwezig en een van hen was ik.

De agenda deze conferentie was toegespitst op een viertal gebieden of zogenaamde tracks:

  • Tools
  • Solution Architecture
  • Infrastructure Architecture
  • Business value
  • Tools track richten zich op het brede portfolio van SOA en Business Process (BP) tools en technologieën van Microsoft en haar partners zoals SOA Software, K2, AmberPoint enzovoort. Solution Architecture track lag de focus op ontwerp en implementatie van SOA en BP oplossingen. Infrastructuur ging in op organisatie en technische vraagstukken, die men tegenkomt tijdens plannen en bewerkstelligen van een SOA en BP infrastructuur. Ten slotte was Business Value gericht op vraagstukken variërend van analyse van zakelijke mogelijkheden (business capability analysis) tot het bewerkstelligen van een SOA roadmap om metingen te kunnen verrichten voor zogenaamde ‘Return of Investment’ (ROI). Of te wel hoe verdien ik mijn investering op implementeren/opzetten van een SOA/BP oplossingen terug.

    Mijn belevenissen en ervaringen kun je terugvinden op mijn andere blog http://www.soa-thoughts.blogspot.com/.

    Geef een reactie

